«خانم زهرا شمس‌احسان» از مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی بازدید کرد/ اتصال ایده‌پردازان به شهرداری

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۴ کد : ۶۲۴۹۹ اخبار
در بازدید سرکار خانم زهرا شمس‌احسان، عضو شورای شهر تهران از مرکز رشد واحدهای فناور و هنرهای قرآنی، پس از معرفی واحدهای فناور و ایده‌های در حال اجرا در این مرکز، وی برای ایجاد اتصال بین بخش‌­های مرتبط با بدنه شهرداری تهران و مرکز رشد قول مساعد داد.
«خانم زهرا شمس‌احسان» از مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی بازدید کرد/ اتصال ایده‌پردازان به شهرداری

مرکز رشد واحدهای فناور و هنرهای قرآنی جهاددانشگاهی، روز دوشنبه مورخ 17 آبان 1400، میزبان زهرا شمس‌احسان، عضو شورای شهر تهران و جمعی از فعالان اجتماعی حوزه بانوان شد.

این دیدار با هدف آشنایی با خدمات و فعالیت­‌های مرکز رشد، پتانسیل­‌های موجود برای ایجاد تعاملات سازنده و هم­‌اندیشی در مباحث فرهنگی و اجتماعی، با حضور محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛ اورازانی، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور و هنرهای قرآنی جهاددانشگاهی و محبوبیان، معاون فناوری مرکز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محبوبیان، معاون فناوری مرکز رشد تاریخچه­‌ای از مرکز ارائه و روند کاری مرکز را که در سه دسته فعالیت مرتبط با فلسفه مرکز، رشد واحدهای فناور و تبلیغ، ترویج و توسعه دسته‌بندی شده است، تشریح کرد و در ادامه حوزه­‌های فعالیت پنج گانه مرکز رشد که شامل؛ پوشش، اقتصاد سلامت(از محیط زیست تا سفره)، انتقال محتوی،‌ سوغات فرهنگی و محصولات سرگرمی و توانمندسازی و محرومیت‌زدایی است را تشریح کرد.

وی ادامه داد: در مرکز رشد یک حوزه زیربنایی با عنوان تولید محتوی و فلسفه کسب و کارهای اسلامی پیش‌بینی شده است تا بتوان در راستای ترویج و تعمیق مفاهیم دینی در انطباق با رویکردهای جدید کسب و کار و فضای نوآوری در کشور معونه­‌ای برای جذب علاقه­‌مندان، پژوهشگران و صاحب نظران این حوزه در مرکز داشت.

پس از ارائه توضیحات مقدماتی، مهمانان از تمامی واحدهای مرکز که هرکدام در یکی از حوزه­‌های مطرح شده مشغول به فعالیت هستند، بازدید و با ایده محوری و اهداف هر واحد آشنا شدند.

 

واحد فناور آرابسک با ایده محوری طراحی و تولید لباس اجتماعی بانوان با رویکرد ایرانی و اسلامی، اولین واحدی بود که مورد بازدید قرار گرفت. این واحد قصد دارد پوشش بانوی قاجاری را بازآفرینی کند، چراکه پوشش قاجاری با حفظ اصالت خود، همسو با مد آن دوره بوده است. در گام بعد، این تیم عزم آن دارد، همان مؤلفه‌های برخاسته از فرهنگ قاجار را با نیازهای بانوی زمان معاصر همسو کرده و زیبایی توام با پوشش اسلامی را خلق کند.

همچنین آرابسک در تلاش است پوششی فاخر برخاسته از تار و پود فرهنگ اسلامی و اصالت ایرانی بسازد که بتواند همچون سفیر در دیگر جوامع درخشیده و نقشی زند بر خاطر همگان.

واحد فناور عروسک ستیا با ایده محوری آموزش غیر مستقیم مباحث مربوط به پوشش و حجاب در سنین کودکی دیگر واحدی بود که مورد بازدید قرار گرفت. واحد فناور ستیا در تلاش است تا به دختر بچه­‌های سرزمین عزیزمان ایران، حیا را در قالب ادبیات و ابزار متناسب با مخاطب آموزش دهد تا شیرزنان فردای جامعه خود باشند.

واحد فناور صراط النجاة با ایده محوری آموزش مفاهیم قرآن کریم در سطح بین‌الملل، از دیگر واحدهای فناور مرکز رشد واحدهای فناور و هنرهای قرآنی جهاددانشگاهی بود که در تشریح این واحد به میهمانان عنوان شد: مرکز آموزش بین‌الملل قرآنی «صراط‌النجاة» با هدف توسعه و تعمیق مفاهیم و فرهنگ قرآن در سطح بین‌الملل و استفاده از فناوری‌های نوین در تسهیل، تولید و نشر محتواهای قرآنی تأسیس شده است. این مرکز قصد دارد با برگزاری دوره‌های جامع آموزش‌های قرآنی در سطح بین‌الملل در قالب متن، صوت، فیلم، موشن‌گرافی، انیمیشن، مسابقه و ... شرایطی را فراهم کند تا همه مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان حوزه‌های آسیای شرقی و آفریقای جنوبی، که به دلیل کمبود منابع در دسترس و ارزان و همچنین به دلیل شرایط مالی نامساعد، توان برخورداری از آموزش‌های مربوط با حوزه‌های قرآن کریم را ندارند بتوانند به سادگی در بستر وب و با قیمتی مناسب با شرایط مالی خود از این امکانات بهره‌مند شوند.

واحد فناور سدنا با ایده محوری طراحی و تولید و فروش محصولات نماز با الهام از نقوش حرم امام رضا (ع)، واحد فناور بعدی بود که از آن بازدید به عمل آمد. به علت کم توجهی طراحان به طراحی محصولات نماز(چادر، مقنعه، سجاده، عبای مردانه و ..) و کمبود تنوع طرح این محصولات در بازار و همچنین عدم استفاده حداکثری از المان‌های ایرانی - اسلامی به خصوص نقوش حرم امام رضا(ع)، خریداران این محصولات ناچار به انتخاب محصولی به روز نشده و غالباً تکراری هستند که طراحی آنان نیز بیان‌گر مفهوم خاصی نیست. گروه سدنا آمده است تا بخشی از این خلأ را جبران کند.

واحد فناور سلامت نوین با ایده محوری تولید انواع شربت‌­های طبیعی دانش محور مفید برای سلامتی و فرآورده­‌های حاصل از آنها دیگر واحد فناور مرکز رشد بود که از آن بازدید به عمل آمد. تولید تغذیه نوین، با عارضه صفر و قطعیت و کارایی ۱۰۰ درصد محصولات فارغ از سبک زندگی‌ای که طب سنتی و طب پزشکی جدید تجویز کرده و می­‌کنند فعالیت محوری این واحد است.

واحد فناور آرش با ایده محوری طراحی و پیاده سازی روشی نوین برای تجاری‌سازی کاراکترهای اسلامی – ایرانی است. در تشریح فعالیت این مرکز برای مهمانان مرکز رشد مطرح شد؛ این مرکز یک کسب و کار پلتفرمی است میان سه موجودیت صاحبان کاراکتر، تولیدکنندگان و طراحان محصول که در نهایت منجر به تولید کالای ایرانی کاراکتر محور می‌شود.

به گزارش ایکنا، پس از بازدید واحدهای فناور، شمس احسان و هیئت همراه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌هایی که در مرکز رشد در حال شکل‌گیری است برای واحدهای سلام و سنا پروژه­‌های مشخصی را تعریف و پل‌­های ارتباطی برای واحدهای آرش و ستیا معرفی کردند.

همچنین زهرا شمس احسان برای ایجاد اتصال بین بخش­‌های مرتبط با بدنه شهرداری تهران و مرکز رشد قول مساعد داد و اعلام کرد، تمام تلاش خود را برای دیده شدن زحمات واحدهای مرکز خواهد کرد.


نظر شما :